Doorgaan naar hoofdcontent

Recordopbrengst 40 van Breda

DERDE EDITIE 40 VAN BREDA BRENGT HOOGSTE OPBRENGST TOT HEDEN OP * PERSBERICHT * 

BREDA – Tijdens de laatste editie van de Singelloop in Breda hebben 66 fanatieke lopers voor het derde jaar op rij al hardlopend geld ingezameld voor de ‘40 van Breda’. Mede dankzij donaties van bekenden van de lopers en de sponsors van de ‘40 van Breda’, is er in totaal € 22.476 opgebracht.


Dit bedrag komt in zijn geheel ten goede voor een tweetal goede doelen; Stichting Ushersyndroom en Stichting Driving Nurses. Stichting Ushersyndroom zet zich in voor kinderen die langzaam doof en blind worden  in Nederland. Met het sponsorgeld van de ‘40 van Breda’ wordt het onderzoek om dit proces te stoppen nog meer gesteund, waarbij kinderen de kans krijgen om te blijven zien en horen. Het andere goede doel, Driving Nurses, zet zich specifiek in om moeder- en kindersterfte tegen te gaan in de meest afgelegen gebieden van Tanzania. Met het sponsorgeld van de ‘40 van Breda’ rijdt worden 20.000 mensen in ruraal Tanzania van zorg voorzien. Tevens zal met de opbrengst de aftrap worden gemaakt van de implementatie van een mobiel echo-apparaat.

Dit mooie resultaat kunnen wij natuurlijk niet halen zonder onze sponsors. Voor het derde jaar op rij hebben wij weer op de Orthopedische Kliniek Amphia mogen rekenen als hoofdsponsor. Onze dank gaat dan ook zeer zeker uit naar al onze sponsoren, hardlopers en iedereen die zijn steentje verder heeft bijgedragen.


Ook in 2018 is het mogelijk om deel te nemen aan de ’40 van Breda’ en daarmee alle afstanden tijdens de Singelloop af te leggen voor de bovenstaande goede doelen. De inschrijving is vanaf heden geopend via www.40vanbreda.nl.

BRON: Algemeen Dagblad 5 januari 2018. FOTO'S: Desiree van den Boogaard. Klik hier voor het artikel bij AD online

We zijn de stichting 40 van Breda ongelooflijk dankbaar. Met dit bedrag kunnen we ons werk voortzetten en uitbreiden. Namens alle moeders en kinderen in Noord Tanzania: ASANTE SANA!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Wat de Mama Bus in drie maanden doet..

Je zou denken: hoeveel kun je nu écht doen in drie maanden tijd, met één bus en een klein team? Nou… als het aan de MamaBus ligt: behoorlijk veel! Terwijl hier de dagen langzaam langer worden, reed onze mobiele kliniek in Tanzania onvermoeibaar van dorp naar dorp. Een stevige auto uitgerust met hoognodige medische voorzieningen, een toegewijde nurse, een duidelijke missie en veel liefde. Het resultaat? Ruim over de duizend kinderen en moeders kregen de zorg die ze anders moesten missen. In totaal werden negen dorpen bezocht: Mikocheni, Chemchem, Londoto, Kiruani, Mawala, Mtakuja, Chekereni, Mserekia en Miwaleni. Stuk voor stuk plekken waar toegang tot medische zorg niet vanzelfsprekend is. De afstand tot een ziekenhuis is groot, en vervoer is vaak simpelweg niet te betalen. Dankzij de MamaBus konden in het eerste kwartaal: 1413 kinderen onder de vijf jaar werden geholpen 159 zwangere vrouwen  zijn langskomen voor controles en er werden 86 echo’s uitgevoerd 107 vrouwen ...

Warme dekentjes, warme harten 💗

Afgelopen week waren Suus en Noortje te gast bij De Hobbytafel van Jacqueline Geurts. Wat een warme en gastvrije plek! Jacqueline organiseert in haar winkel gezellige brei- en haakcafés , waar mensen samenkomen om mooie creaties te maken en ondertussen gezellig bij te kletsen. En dat niet alleen: al langer breien en haken de dames bij De Hobbytafel voor een kraamkliniek in Gambia, via Ingrid Tijssen . Maar de hoeveelheid handwerk werd inmiddels zo groot dat er ook ruimte was om nu onze stichting te ondersteunen! We mochten maar liefst 7 dozen vol met handgemaakte dekentjes en mutsjes in ontvangst nemen. Stuk voor stuk met zorg, aandacht en liefde gemaakt. Dat zie je meteen aan de prachtige hoeveelheid kleuren, patroontjes en afwerkingen.  Niet alleen tijdens de bijeenkomsten wordt er voor het goede doel gebreid en gehaakt. De aanwezige dames vertelden ons dat ze er thuis net zo enthousiast mee doorgaan. En alsof dat nog niet genoeg is, vertelde Jacqueline ons dat er vanuit a...

Enorme dankbaarheid voor het personeel van TPC Hospital

  We willen vandaag weer eens onze diepe dankbaarheid uitspreken! Dankzij jullie steun kunnen we binnenkort een nieuwe MamaBus verwelkomen in Lower Moshi. Dit is hard nodig, want na 6 jaar trouwe dienst, waarin onze huidige MamaBus zelfs de moeilijkst begaanbare plekken heeft bereikt, is het tijd voor een waardige opvolger. Wat ons extra raakt, is dat het personeel van TPC Hospital hun krachten én eigen geld hebben gebundeld om deze nieuwe MamaBus mogelijk te maken. Tijdens ons bezoek afgelopen november ervaarden we al eens hoe heel de community daar onze MamaBus steunt, maar wauw wat is dit dan nog eens een prachtig gebaar van solidariteit! Ook willen we een speciaal woord van dank richten aan alle families die maand na maand blijven doneren. Dankzij jullie, de stille helden achter onze stichting, kunnen we blijven rijden en levens blijven veranderen 🤝 ❤️